Case introduceert D-serie graders

Case bouwt voort op het succes van zijn motorgrader erfgoed, met de introductie van de nieuwe D-serie: 836D en 856D. De D-serie modellen bogen op veel van de voordelen op het gebied van bestuurderscomfort en productiviteit.

De D-serie graders zijn voorzien van een ROPS/FOPS cabine met een laag profiel, wat ongeëvenaard zicht biedt. Een lagere totale hoogte vergemakkelijkt het transport tussen werklocaties. Getinte beglazing over de volledige breedte en een indrukwekkend zicht naar voren en bij het afwerkblad, zorgen voor optimale controle, ongeacht de taak.

Er is een nieuw touchscreen display, voor alle machine- en onderhoudsinformatie en om een ​​monitor te bieden voor de achteruitkijkcamera. Dit aanpasbare scherm bevindt zich boven op een opnieuw ontworpen frontconsole. Een tweede console aan de rechterkant van de cabine bevat de contactsleutel, het nieuwe elektronische handgas, een bekerhouder en USB-oplaadpoorten. Aan de linkerkant van de cabine bevindt zich een ruim opbergvak met een rubberen band en net.

De nieuwe grader is leverbaar met zowel elektrohydraulische joystickbediening als mechanische hendels, wat betekent dat de bestuurder de keuze heeft afhankelijk van zijn voorkeur. Beide machines zijn standaard voorzien van een verwarmde en luchtgeveerde stoel. Het elektrohydraulische systeem maakt gebruik van zeer nauwkeurige joysticks met drie assen, die zijn ingebouwd in multi-verstelbare armleuningen voor maximaal bedieningscomfort. De joysticks zijn uitgerust met meerdere rolschakelaars en knoppen om verschillende machinefuncties te bedienen.

Aangedreven door een Stage V zescilinder FPT dieselmotor, met Hi-eSCR2 emissietechnologie, leveren de CASE D-Series graders een dual power curve, met automatische schakeling als hogere transmissieverhoudingen worden bereikt. Dit zorgt ervoor dat er maximaal vermogen beschikbaar is naarmate de rijsnelheid toeneemt, wat de productiviteit verhoogt. De 6,7-liter dieselmotor is compatibel met HVO en andere XTL synthetische brandstoffen en is voorzien van een onderhoudsvrije Diesel Oxidation Catalyst (DOC) met Selective Catalytic Reduction (SCRoF) uitlaatnabehandelingssysteem.

Een Ergopower transmissie zorgt automatisch voor soepel schakelen tussen versnellingen, waarbij de modellen met vierwielaandrijving een kruipmodus hebben voor verdichtingswerkzaamheden, waardoor er minder extra machines op locatie nodig zijn. Zowel de modellen met twee- als vierwielaandrijving zijn verkrijgbaar met optionele 24” banden, ideaal voor oneffen grondomstandigheden.

D-serie graders kunnen worden afgestemd op de toepassing met een keuze uit verschillende moldboardbreedtes, moldboardverlengingen, een overbelastingskoppeling, een vijftands ripper, extra contragewichten en LED-werklampen. Een A-vormig frame en een centraal zadel bieden maximale stabiliteit en veelzijdigheid voor de snijkant.
Het CASE-molboardontwerp, op een op rollen gemonteerde ingekapselde draaikrans, voorkomt speling en vermindert slijtage, terwijl het een hoog mechanisch koppel ondersteunt voor maximale controle. Met minder smeerpunten wordt het onderhoud verminderd, wat de uptime verhoogt en zorgt voor een hogere winstgevendheid voor de klant.